HTML

Sulla Strada

"... Nyaktörő szerpentinen haladtunk előre, amikor szolgám kimerültségtől délibábos lova megbotlott és a mélybe zuhant. Magával rántotta hűséges Zakariásom. ... Képest volt megemelni az ökröt, szarvánál fogva. Még sokáig bosszankodtam az elvesztése miatt. ... Három napon át bolyongtam a rengetegben. ... Éjszakánként lidércek bújtak elő a fák odvából. ... A negyedik nap reggelén az erdő megritkult és a völgy szétnyílt. ... A szerzetes oldalán átléptem a monostor kapuját. ... Hűs lugas árnyékában sajttal és vörösborral kínáltak. ... Csak azt nem értettem, hogy miért nem szólalnak meg. ..." Ismeretlen utazó feljegyzései a XIV. századból.

Friss topikok

Linkblog

Kik vagyunk, mit akarunk es miert eppen Mexiko?

2008.08.11. 03:49 Varga Denes

Jean-Pierre es en(W. V.) ket utazast is tuleltunk az elozo esztendoben, anelkul hogy allergias tunetek jelentkeztek volna a masik lattan. (Hoztunk vizet Lourdesbol Nagymamamnak es elmentunk Gruziaba.) Ezert ugy dontottunk, hogy megkockaztattunk egy harmadik utat. Kezdetben Delkelet-Azsiara boktunk a porgo foldgombon, de ahogy egyre tobbet olvastunk rola, ugy valt egyre erdektelenebbe, mint lehetseges uticel. Vegul latva a dollar melyrepuleset, Mexikot valasztottuk. Valamint a plusz egy pecset miatt Belizet es harmadiknak Guatemalat, mert csupa izgalmasat olvastunk rola.

Mindketten dorzsolt, ven rokak vagyunk, ha hatizsakos utazasrol van szo. Jean-Pierre legutobb, lejart utlevellel kelt utnak es errol a hataror vilagositotta fel a magyar-szerb hataron. Leszallitottak minket a vonatrol es a fulkeben tartozkodo holland lanyok ugy neztek utanunk, mintha kivegzoosztag ele hurcolnanak minket. Ehelyett hajnalig doglottunk Kelebia allomasanak varotermeben, becsuszott meg egy elore nem tervezett varosnezes Kiskunhalason, (ingerszegeny kisvaros, de a piacon azert kellemesen el lehet nezelodni a reggeli orakban.) majd par oraval kesobb felszedtuk Jean-Pierre ervenyes utlevelet es ujrakezdtuk az utazast.

Szereny szemelyem is, ahogy egy minden hajjal megkent utazotol elvarhato, a pillanat tortresze alatt kepes reagalni barmilyen veszhelyzetben. Gruzia, Kazbegi tartomanyaban felmasztunk a varos fole magasodo hegyen allo templomhoz, a gruzok egyik legfontosabb kegyhelyehez. Maga az epulet egy tomzsi vartemplom es a Kaukazus tobb ezer meter magas hegylancai kozt talalhato, mogotte az egesz evben hoval fedett Kazbegi nyulik az egig. Nem tulzok, ha azt mondom, hogy a vilag egyik legszebb helye. Felbaktattunk a templomhoz, korbejartuk, alaposan megneztuk minden sarkat. Ezutan ugy ereztem eljott az ido a megerdemelt csucscigire. Leultem a templom kulso varfalara es ragyujtottam. A templom korul nehany munkas dolgozott. Az egyik hozzam lepett es beszelni kezdett es a cigimre mutogatott. Mire asszocial ebbol olyasvalaki, aki az Europai Unio polgara, vagyis a vilag legkenyelmesebb reszeben nott fel? Megkinaltam cigivel. Nem vett belole, csak meg vehemensebben kezdett el magyarazni es mutugatni es odajott egy tarsa is besegiteni. Nem ertettem az egeszbol semmit. Hatborzongatoan lassan esett le, hogy mi is itt a problema. Talan nem illendo dolog a gruzok szamara oly fontossaggal biro kegyhelyen dohanyozni. Elnyomtam a cigit a templom kulso varfala egyik epitokoven es gyorsan odebballtunk.

Mindketten egyetemistak vagyunk. Jean-Pierre sajat szavaival elve eletkeptelen bolcsesz, en pedig geografushallgato. Valasztott hivatasunk behatarolja napi tevekenysegeinket utazasunk soran. Jean-Pierre fel szemmel mindig magyar nyelvtorteneti emlekeket keres, es celja, hogy behatarolt lehetosegeinkhez kepest annyi mexikoi horrort nezzen meg amennyit csak tud, hiszen egy par oldalas cikket szeretne osszehozni az ut vegere, a kereszteny es termeszeti vallasi szimbolumok keveredeserol a mexikoi horrorfilmekben. En pedig minel tobb cenotehoz (meszkofennsikon keletkezett, edesvizzel telt, beszakadt dolina) szeretnek eljutni a Yucatan-felszigeten es minel tobb vulkant megmaszni Guatemalaban.

Ha marad idonk, drogozni, kurvazni es szeszelni is fogunk.

Es hogy a gyanu arnyeka se vetulhessen rank, hogy a bejegyzeseket otthonrol fogjuk irni az elkovetkezo masfel honapban, ekezet nelkul fogjuk begepelni oket.

1 komment

Címkék: utazas beharangozo

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gnommo Gábor 2008.09.11. 11:26:31

wáo, ez így tök izgalmasan hangzik, már nagyon várom, milyennak látja majd a két nagy utazó a világ illatosabb felének segglyukát